Ringebu folkehøgskule er en levende skole i hjertet av Gudbrandsdalen!

Ringebu folkehøgskule - Klikk for stort bildeRingebu folkehøgskule

• Opptakskrav og alder: 18-års aldersgrense
  • Elevplasser: 75
  • Verdigrunnlag: Frilynt
  • Skolen ligger sentralt i landsbyen Ringebu med gode tog- og bussforbindelser i alle retninger.

Vi kan tilby

• Sentral beliggenhet med god kommunikasjon.
  • Kvitfjell alpinanlegg er kun 7 km unna. Elevene er aktivt med som en del av frivilligkorpset under World Cup i Utfor og Super-G.

Frilynt skole

Ringebu folkehøgskule er en frilynt skole. Vi ønsker å gi deg som et godt grunnlag for egen utvikling.

Vi lærer gjennom egne erfaringer, opplevelser og mestring.

Skolen er en av de eldste i landet. Samtidig er vi en av de viktigste nytenkende folkehøgskolene i den frilynte delen. Vi legger vekt på dannelse og ønsker at våre elever skal være med å påvirke sin egen skolehverdag sammen med erfarne voksne.

Målet er at vi utvikler oss sammen – steg for steg. Opplevelser og erfaring står i sentrum for et år du sent vil glemme.

Ringebu folkehøgskule drives av Innlandet fylkeskommune. Skoleanlegget eies av Stiftelsen Ringebu folkehøgskule.

Skolen er grunnlagt i 1876 og bygger på dansken N.F.S. Grundtvigs ideer om en skole for ungdom fra 18-års alderen og oppover.